bebis!




Nu är han här!

John fick en lillebror och vi fick vår andra son i söndags den 5/2 klockan 12.10. Han vägde 3930 g och var 51 cm lång. Betydligt större än vad John var alltså; han var en lilleman på bara 3240 g och 47 cm.

Värkarna började vid femtiden på  morgonen. Vid elvatiden var vi i Ystad på BB, och efter lite problem med CTG-apparaten så hann vi bara mäta några få värkar innan jag kände att det började trycka på rejält.

Barnmorskan konstaterade att jag var 8 cm öppen vid 11.40, och sa att bebisen bara skulle rotera ett halvt varv till och sen "var det bara att köra på". Strax därefter bad jag om lustgas, men den satt i fel ventil och hjälpte först inte alls. Så jag hann bara använda den i ett par värkar innan det var dags att lägga undan den och börja krysta.

Klockan 12. 10 var han ute! Vi trodde knappt våra ögon, vi hade väntat oss en lång dag på förlossningen... Tur att vi körde när vi körde!





Pappan och pojken.
(Snart ska han få ett namn också...)




En trött storebror på besök dagen efter.




En glad storebror som har fått hem sin mamma och sin lillebror igen.


Kommentarer
Postat av: Martina

Aaaaw Johnno! & Aaaaw namnlösing :)

2012-02-08 @ 21:30:33
Postat av: Clary

Grattis till hela familjen och välkommen till lillebror.

Kramar från Clary

2012-02-09 @ 08:46:37
Postat av: kari

Ja, det där namnet är det spännande att vänta på!

2012-02-09 @ 10:54:16
Postat av: Jennie

HURRAA



Jag älskar namn. skulle gärna skaffa fler bara för namns skull, men oscar tycker inte det är helt rätt och riktigt (kan inte förstå varför.ehm..) Så trots att jag kan ana att ni säkert redan är i hamn när det kommer till namn så kommer här mina bidrag till lillbrorsan:



Ebbe (hehe), Mils, Lennon (john och lennon håhåh) nej förlåt jag ska sluta nu.



Ser fram emot uppdatering!



2012-02-09 @ 15:55:15
Postat av: Josefin

Tandkillen och lillebroren - vilka F I N I N G A R !

Valentin tycker han ska heta DIEGO, VALLA eller FEM och Manuel tycker han ska heta VATTEN.



Där har ni några förslag att jobba med, om ni behöver dåra...



Många kramar och välkomna på semlor SNART!

2012-02-09 @ 17:24:42
Postat av: kari och henny

Henny föreslår namnet John till bebisen med.

2012-02-09 @ 17:52:18
Postat av: Bea

Haha, jag får tacka för förslagen! Dock har vi ju namn på g, vi ska mest bara fatta ett definitivt beslut om saken. Vissa av oss är mer redo att göra det än vissa andra... :)

Postat av: sus

Bra jobbat Bea och Hasse! Vilken goding den lille nyingen! Och den lille storebroren, klart man blir trött av en sån omvälvning i familjen! Grattis till er!

2012-02-10 @ 09:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback