vad ser dom?

138663-65

Kommentarer
Postat av: erika

oboy här var ett nytt drag! Får mig att tänka på de där böckerna Kari jämt läste om Ola som var med om olika samhällssaker på 70-talet. Han hette Ola va?

Me like!

Postat av: Anonym

Haha den får mig att tänka på ngn typ SVT dokumentär om ungdomar på glid :)

2007-02-23 @ 16:35:33
Postat av: Martina

mig alltså..

2007-02-23 @ 16:35:50
Postat av: Bea

Lite Bullens brevfilm sådär?

Erika: Ja han hette Ola, läste en bok om honom bara härom veckan på Orkanens bibliotek; "När Ola såg en olycka". Bra böcker må jag säga.

2007-02-23 @ 17:46:28
URL: http://beaware.blogg.se
Postat av: Kaja

Killen i mitten har en kikare (troligen en stor gammal kowa 10X50 porroprisma) det syns tydligt på hans handföring. Eftersom det bara är han som har kikare tror jag dock inte människorna är fågelskådare, och av den mörka kusliga stämningen att döma tittar de förmodligen på något dramatiskt, stort, hemskt som håller på att ske. När de upptäckte detta ville alla spana närmre i kikaren, därför står de så nära varandra, men efter en snabb titt drabbades de av stundens allvar, lade ner kikaren och börja att inta känslan istället! De står till yttermera visso uppe på en sanddyn som utgör en strandbrink, så man får man ju anta att de tittar ut över havet. Sammantaget ger detta att de tittar på en överväldigande vacker gammal skuta som (förmodligen på sin sjunde insegling) sakta förliser. Månne är det briggen Bluebird? Eller Baltic Beauty? Har i alla fall en känsla av att det för dem som befinner sig ombord började med en skakning på nedre däck...

2007-02-23 @ 18:18:15
Postat av: Ola

Kombinationen Ola och kikare borde peka i riktning mot en särskild person, men han är för tjock. Det är inte jag. Däremot var jag med om en del samhällssaker redan på 70-talet.

2007-02-23 @ 18:41:20
URL: http://olainspace.blogspot.com
Postat av: Ola

Kanske ska tillägga att jag tycker detta var en av dina allra finaste bilder hittills.

2007-02-23 @ 18:56:05
URL: http://olainspace.blogspot.com
Postat av: Anonym

De lever liv med trygga ramar, en har en dröm inom sig. De tittar på byns a-lag spela fotboll och sen ska dom in till den lilla småstaden de bor utanför. allt är möjligt. inget kommer att hända.

2007-02-23 @ 21:50:24
Postat av: Karin

snön, allting är vitt vitt vitt som i barnasången

2007-02-24 @ 00:57:07
Postat av: Akselmelissa

Interesting site. Worth the visit!

2009-09-01 @ 10:24:00
URL: http://akselmelissa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback